پاسخ سوال چهارم از الگوریتم تکامل تفاضلی مهندسی کامپیوتر نرم افزار
پاسخ مدیریت
جواب سوال 4
ارائه مکانیسمی برای کاهش نرخ فریمهای از دست رفته تصویر
در شبکه محلی بیسیم با بهره گیری از الگوریتم تکامل تفاضلی
1-شبکه های حسگر بیسیم معنی فارسی= ((WSN عدد یک چرا داخل پارانتز اختصار انگلیسی و عدد یک زیر نویس کامل انگلیسی هست.
2- رفرنس دهی به ترتیب الفبا میشه نه این که از اول متن از عدد یک شروع بشه تا آخر مراجع کلا جمع میشه به ترتیب حروف مرتب میشه شماره میخوره بعد بر اساس این اعداد در متن رفرنس داده می شود بنابراین امکان دارد ابتدا در متن از رفرنس 10 استفاده شود بعد شماره 3 مهم ترتیب حروف است که برای مرتب کردن همین رفرنسها یک روز وقت صرف شده
3- من چندین بار متن رو خوندم اگه جایی نکته و رفرنس رعایت نشده شاید متوجه نشدم جاهایی که متوجه میشین عوض کنید فکر کنم جابجا کردن نکته زیاد سخت نباشه.
4- من تو فاصله ها خیلی دقت کردم و حتی سعی کردم نیم فاصله ها رو هم دونه دونه رعایت کنم باز اگه هنگام مطالعه مشاهده کردین سعی کنید تصحیح کنید.
5- شکل هایی که استفاده شده از مقاله ای اصلی است و رفرنس داده شده است و لزومی به رسم آن نیست.
6- بقیهی شکل ها هم مال محیط شبیه سازی است و جدول هایی که آمده تایپ شده است.
7- فرمولها داخل جدول هستند.
8- چارت اصلاح شده و بیانگر مراحل کار انجام شده هست.
توضیح:
شبکه های بی سیم خیلی از بابت مصرف انرژی مهم هستن و صرفه جویی در مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم اهمیت زیادی دارد و داده ها در شبکه های بی سیم سیار می باشد.
جمع آوری داده ها و اطلاعات و قدرت جمع آوری داده ها در شبکه های حسگر بی سیم هرچقدر بالا و با سرعتتر باشد انتقال اطلاعات سریع تر و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
به عنوان مثال اینترنت همراه تان هر چقدر سریعتر اطلاعات را جابجا کند در مصرف باطری یا همان انرژی کلی صرفه جویی می شود
توضیح داده شده که با به حداقل رساندن تاخیر، فریمهای از دست رفته کاهش پیدا میکنه اگه مسیر کوتاهتر باشه برای انتقال اطلاعات و فریمها ، فریمهای از دست رفته در مسیر کوتاه کمتر میشه
نقاط پر در شکل 4-2 مشخص شده منظور از این نقاط، الگوریتم تکامل تفاضلی بر اساس الگوریتم ژنتیک است متن قسمت آبی شده مطالعه شود.
شکل صفحه 30-31 دقیقا تو متن و زیر نویس شکل توضیح داده شده است.
نقاط لنگر نقاطی که فریمها از اون نقاط باید عبور کند با فریمها به اون نقاط باید برسد.
با استفاده از فروشنده ای دوره گرد و الگوریتم ژنتیک کوتاهترین مسیر رو پیدا کرده مثلا شما برای رسیدن از شهری به شهری خیلی راهها دارید.
اینجا مسئله نزدیکترین راه هست تا زود برسی هرچه راه کوتاهتر زودتر و مسیر کوتاهتر باعث میشه فریمهای از دسترفته در مسیر کوتاهتر کمتر باشه این تو مقاله بیس بود.
برای حل مشکل سریع رسیدن از الگوریتم تکامل تفاضلی استفاده شده است.
نقشه عمق یعنی ارسال فیلمهای سه بعدی در شبکه یعنی علاوه بر طول و ارض یه ارتفا نیز مطرح هست.
تقسیم مناطق یعنی:
با مثال توضیح میدم. مثلا شما وای فای دارین این وای فای تا منطقه ای انتن دهی دارد.
به این محدوده منطقه ای دسترسی به اون وای فای میگن ارسال اطلاعات هم منطقه منطقه بر اساس محدوده هایی خاص و مشخص است.
شناسه پژوهشگر: 4112A270